Díky unikátní službě kontroluje Scania vozidla na dálku
Služba Vzdálená diagnostika nabízí všem majitelům nákladních vozů Scania netradiční komfort. Servisní stanici totiž umožňuje zkontrolovat stav vozidla ještě dřív, než se dostane do servisu. A pomáhá i ve chvílích, když náklaďák zůstane stát někde na silnici, technici totiž dopředu vědí, jak budou problém řešit.
Službu dodává Scania svým kamionům od roku 2012 a mají ji všechny vozy, které jsou vybavené komunikátorem Scania. Zákazníkům přináší služba především lepší servis vozidel, protože technikům umožňuje udělat si představu o stavu vozidla a mohou se na údržbu lépe připravit, objednat například chybějící součástky, které by jinak neměli. Celý systém navíc pomáhá nacházet problémy, které se často ještě jinak neprojevují, a tak je snadnější předcházet případným škodám.
„Skutečnost, že můžeme komunikovat přímo s vozidly, přináší zákazníkům jen samé výhody. Návštěva servisu tak může být do posledního detailu naplánována, náhradní díly mohou být připraveny a mechanici nejrůznějších profesí budou připraveni věnovat se v daný čas konkrétní činnosti. Dokonale předvídatelná údržba tak pomáhá dispečerům maximalizovat dobu, po kterou vozidlo vydělává peníze," vysvětlil vedoucí Servisních koncepcí společnosti Scania Claes Åkerlund.
Příklad za všechny
Jedním z konkrétních případů, které služba pomohla hravě vyřešit, byla například porušená kabeláž u klaksonu vozu a nepravidelné výpadky senzoru ABS. Díky tomu, že servisní středisko vědělo o problému dopředu, mohlo objednat klakson a situaci jednoduše vyřešit.
Funguje i v Česku
Vzdálená diagnostika se dobře osvědčila i v České republice, potvrzuje to ředitel Servisních služeb Scania CER Radek Liška. „Díky vzdálené diagnostice se nám podařilo zvýšit efektivitu našich servisů. A je úplně jedno, jestli zákazníka obsluhujeme v Praze, Jihlavě nebo Paskově. Vzdálená diagnostika dosahuje ve všech oficiálních servisech Scania stejné úrovně.“