Scania a MAN budou spolupracovat na převodovkách
Zahájit spolupráci se chystají firmy Scania a MAN, budou spolu vyvíjet novou generaci převodovek. Už počátkem příštího roku začne MAN nabízet u svých vozidel kompletní portfolio převodovek vyrobených společností Scania, postupně ale společnosti spojí své síly a začnou se na vývoji podílet společně. Od nové spolupráce si firmy prodávající nákladní vozidla slibují rychlejší dodávání aut zákazníkům, ale i účinnější využití peněz, které budou moc investovat do výzkumu a vývoje nových technologií.
„Toto je milník v naší spolupráci se společností MAN. Díky použití běžně dostupných komponentů, které nejsou zcela specifické pro konkrétní značku, posílíme naši nabídku. Zároveň pak dosáhneme významné synergie pro delší časové období,“ uvedl prezident a generální ředitel společnosti Scania Martin Lundstedt.
Do hnacího řetězce obou automobilů se sice dostanou společné komponenty obou výrobců, na konečné vlastnosti nákladních vozidel však bude mít velký vliv i takzvaný strategický software, který řídí prvky hnacího řetězce a jejich spojení s převodovkou. Tento software však budou obě firmy nadále vyvíjet každá zvlášť.
„Moc dobře si uvědomujeme, že pro naše zákazníky je naprosto zásadní spotřeba paliva a důležitou roli hrají také minimální prostoje z důvodu oprav a údržby. Proto budeme i nadále pokračovat ve vývoji vlastních řešení Scania, která přispívají ke zlepšení v obou uvedených oblastech,“ vysvětlil Lundstedt.
Spojení při vývoji převodovek pro nákladní automobily však bude mít velmi kladný vliv i na zákazníka. Společnost díky tomu získá více financí na výzkum a vývoj. „Scania bude schopna zajistit rychlejší dodávky nových a ještě lepších produktů svým zákazníkům,“ doplnil Lundstedt.
Spolupráce na převodovkách bude mít pro zákazníky jednoznačně pozitivní dopad. Mimo jiné se totiž díky vyššímu objemu výroby a nákupu podaří alokovat větší zdroje do oblasti výzkumu a vývoje.
Milník ve spolupráci
„Toto je milník v naší spolupráci se společností MAN. Díky použití běžně dostupných komponentů, které nejsou zcela specifické pro konkrétní značku, posílíme naši nabídku. Zároveň pak dosáhneme významné synergie pro delší časové období,“ říká Martin Lundstedt, prezident a generální ředitel společnosti Scania.
I přesto, že se do hnacího řetězce dostanou společné komponenty obou výrobců, tak pro finální vlastnosti vozidla má zásadní význam hlavně takzvaný strategický software, který řídí převodovku a její spojení s ostatními prvky hnacího řetězce. A právě tento software budou obě značky i nadále vyvíjet samostatně.
„Moc dobře si uvědomujeme, že pro naše zákazníky je naprosto zásadní spotřeba paliva a důležitou roli hrají také minimální prostoje z důvodu oprav a údržby. Proto budeme i nadále pokračovat ve vývoji vlastních řešení Scania, která přispívají ke zlepšení v obou uvedených oblastech,“ zdůrazňuje Martin Lundstedt.