Společnost DAF dělá vše proto, aby nadále zůstávala jedničkou na trhu
Začít nový rok s inovacemi se letos rozhodla severoamerická společnost DAF, novinky povedou k efektivnější přepravě. Společnost vylepší například účinnost motorů. Všechny nové technologie budou součástí programu DAF Transport Efficiency, tvoří ho rozsáhlá nabídka nových či vylepšených technologií, které jsou zaměřené na zvyšování efektivity dopravy a nižším provozním nákladům. Cílem firmy je zajistit takto zákazníkům co největší zisk z každého ujetého kilometru.
Co to znamená v praxi? Novinky, které společnost vyrábějící nákladní vozy a tahače chystá, zajistí u vozidel ještě nižší spotřebu paliva (odhad mluví až o pěti procentech). Navíc nabídne účinnější proces spalování a slibuje i lepší efektivitu mazání u vybraných modelů motorů. To navíc zlepší také výkon brzd, a to až o 20 %.
Režim Eco Mode a prediktivní tempomat
Standardem všech vozidel z řady DAF Euro 6 ad CF a XF s motory PACCAR MX se nově stane režim Eco Mode. Je to technologie, která snižuje až o 10 % točivý moment motoru při zrychlování. V praxi to však znamená především další snížení spotřeby paliva.
Novinkou je i prediktivní tempomat, který skvěle reprezentuje myšlenku nového programu zvyšujícího efektivitu nákladní přepravy. Na vybraných nákladních vozech bude promyšlená technologie využívat technologii GPS, za jejíž pomoci bude neustále zjišťovat přesnou polohu vozidla a vyhodnocovat, jaké jízdní podmínky je třeba zohlednit v několika následujících kilometrech. Systém tak bude předpovídat profil trasy, data vyhodnotí a ideální rychlost a převodový stupeň. Ideální je technologie hlavně do kopcovitého terénu, protože umožní využívání setrvačné síly vozidla a napomůže tak nižší spotřebě a menším emisím oxidu uhličitého.