Udržitelná budoucnost je zisková, myslí si ve společnosti Scania
Společnost Scania se snaží jít příkladem při podpoře udržitelnosti palivových zdrojů. Podporuje provoz nákladních vozidel na alternativní pohony a klade důraz na udržitelný rozvoj. Jako důkaz může sloužit například fakt, že v příštím roce dodá svým zákazníkům na patnáct set automobilů osazených jedním z pěti motorů Euro 6. V čem jsou tak výjimečné? Je možné je provozovat na stoprocentní bionaftu.
„Prognóza ukazuje, že v letošním roce vyrobíme a dodáme přibližně 1500 vozidel s motory Euro 6 připravených pro provoz na bionaftu," uvedl viceprezident Scanie pro užitková vozidla Christopher Podgorski s tím, že je na výsledné číslo velmi hrdý. Ukazuje podle něj, že investice společnosti Scania do alternativních paliv jsou nejrozsáhlejší v odvětví těžkých nákladních vozidel, ale zároveň ukazují, že se jedná o komerční úspěch. „Tyto konkrétní výsledky nás pouze utvrzují v tom, že udržitelná budoucnost je zároveň budoucností ziskovou," domnívá se Podgorski.
Bionafta je dnes pravděpodobně nejoblíbenějším alternativním palivem a její používání je velmi snadné. Společnost Scania v současnosti vyrábí tři různé motory Euro 6, které mohou být na stoprocentní bionaftu provozované.
Význam environmentálních opatření
Podle produktového ředitele pro distribuční segment nákladních vozidel Scania Magnuse Höglunda mají význam jen ta ekologická opatření, která se nakonec opravdu realizují. A šíře produktů společnosti Scania podle něj jedno z takových opatření představují. „Díky velikosti našeho sortimentu dodáváme na řadu trhů vozidla na bionaftu pokrývající širokou škálu aplikací. Ve skutečnosti ale dodáváme nejvíce vozidel zákazníkům v dálkové přepravě. Pokud jde o alternativní paliva, tak jsou to právě oni, kdo nemají příliš na výběr,” uvedl Höglunda. Domnívá se, že to zákazníkům umožní pořídit si auta, která nabízí komfort, na který jsou zvyklí, a zároveň snížit uhlíkové emise.
V příštím roce očekává Scania prodej vozidel na bionaftu například v Rakousku, Švédsku nebo Německu, ale i na dalších trzích.